Kuntavaaliehdokkaat Sampsa Heinonen ja Jaana Hongisto näyttivät, mikä on parasta Loimaalla

Loimaan työväenopisto ja Loimaan Lehti järjestivät yhteistyössä kuntavaalipaneelin maatalousmuseo Sarassa tiistaina 14. maaliskuuta. Tapahtuma alkoi kello 17–18 kahvitarjoilulla 70 ensimmäiselle. Kahvinjuonnin lomassa saattoi jututtaa paikalla olevia puolueiden edustajia, jotka esittelivät toimintaansa aulan pöytäständeillä ennen tilaisuuden alkamista.

Varsinainen tilaisuus käynnistyi klo 18 kaupunginjohtaja Jari Rantalan katsauksella Loimaan nykyiseen tilanteeseen ja tuleviin näkymiin. Sen jälkeen panelistit pääsivät vauhtiin. Puhetta johti päätoimittaja Kati Uusitalo ja keskustelun keskiössä olivat paikalliset asiat. Vihreitä edusti paneelissa Sampsa Heinonen, joka toi esiin muun muassa monipuolisen elinkeinorakenteen merkitystä myös uusien asukkaiden houkuttelussa.

Yleisöä paikalla oli noin 80 kuulijan verran, ja myös he pääsivät ottamaan kantaa puheenaiheisiin. Vaikka monet kysymykset jakoivat niin panelisteja kuin katsojiakin, ajatus ruokaan erikoistuneesta lukiosta nautti suurta kannatusta pöytärivistön molemmin puolin.